zondag 19 juni 2011

Vision Quest

Vorige week heb ik, in het kader van de LEAP, een prachtig sjamanistisch ritueel gedaan; een vision quest in Noord Frankrijk.

Een vision quest is een ritueel van alle tijden en van alle culturen. Het is een zoektocht naar een antwoord op de meest belangrijke vraag in je leven nu. Een vision quest gaat over loslaten, ruimte scheppen, over nieuwe inspiratie en nieuwe levensenergie. 24 uur alleen midden in de natuur op een afgebakende plek, wakend. Vastend. Geen mobiel of boeken. Het is een reis diep naar binnen. De natuur fungeert als spiegel van je ziel.

Ik vond het confronterend -je kunt niet weglopen of vluchten- en bovenal helend. De stilte en de geluiden van de wind, vogels en brullende herten hielpen me weer op een diep niveau te verbinden met mijn eigen natuur. Mij te openen voor het zachte gefluister van mijn ziel. Wat magisch om het bos zilver te zien worden door de maan en het weer heel langzaam licht te zien worden terwijl de uilen hun laatste lied zingen. Voor mij een reis van liefde en eenwording. Een reis die me heeft gevoed, geheeld en geïnspireerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten